onsdag den 23. januar 2013

Lakridskage


"Jeg har sådan lyst til kage" sagde lille manden igår- jeg smilede, -for selv om jeg ved at han jo pt ligger syg, feber, snot, og en ualmindelig træls og trættende hoste, så er det ikke kun den begrænset appetit der ligger til grund for at han ligenetop har lyst til kage...næ... nok mere i almindelighed en sød tand, ligesom resten af familien besider...
og så er fantastisk evne til at spille lidt til det bløde hjerte hos moderen...for er det ikke bare sådan når de små børn er syge...alt kan nåsten lade sig gøre...:O)

da jeg spurte ham hvad det skulle være så fik jeg efter lang betænkningstid svaret...Den skal smage af Lakrids...

Lakridskage:

110 g smør
225 g brun farin
1,1/2 æg
1 1/2 spsk lakridspulver
135 g hvedemel
3/4 tsk bagepulver

Smør og farin smeltes sammen i en gryde- og afkøles.
æg piskes godt i og lakridspulver tilsættes. bagepulver og mel blandes sigtes og vendes i dejen.
det hele hældes i en smurt springform, og bages ved 180´i ca. 25 min.

Nød en dejligt rygendes varm kop til til- skulle jeg tænke mig det perfekte- måske til en desset, så kunne is være alletides:O)

2 kommentarer:

  1. Hej Rikke
    Jeg ♥ lakrids! Denne bogmærker jeg med det samme : )
    Tak for at du deler din opskrift!

    Kh Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. velbekomme:O)
      pas på siger jeg bare...den kan være svært vanedannende:O)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...