tirsdag den 6. december 2011

DIY. Juletræer





Posted by Picasa
Sidste år ved denne tid kunne man rundt omkring i det dejlige blogland se disse juletræer i alle afskygninger..med det vil jeg sige..ideen er slet slet ikke min..faktisk ved jeg ikke præcis hvor den kommer fra, men hold da helt op hvor jeg bare syntes de er søde, enkle og ret hyggelige. Sender ideen videre på min blog og håber ikke ophavskvinden bliver skuffet..

De er nemme at lave, tager ikke lang tid, og er en alletiders sød lille gave til en man holder af. Herhejmme hos os er lille manden super glad for dem, han leger , bygger, stabler og bygger om, og ligeså er vi voksne betaget af at sidde og stable om på dem hele tiden...det er næsten som man kan se ud fra hvilke kroner der er brugt, hvem det er der har stablet dem sidste gang.

Hvis du har lyst til dem ( og altså ikke har lavet en stak fra sidste år
kommer her opskriften :

Du skal bruge 3-4 tallerkner i forskellige størelser som skabelon. Tegn dem op på strygefliseline, en kraftig en af slagsen, klip ud. del dem så midt på, klip cirklen så du får to dele der ligner halvmåner, og stryg på de stykker stof du gerne vil have. Sy siksak først på det lange lige stykke, fold herefter trækronen og siksak rundt i kanten forneden, og altså henoven din samling.
Klip et lille stykke silkebånd der passer til og sy i hånden det fast i toppen og ri siden med små usynlige sting siden fast derned af. og voila´færdig. Så skal du bare have lavet nogele flere i forskellige størelser, og så er det bare igang med at lege:O)
God fornøjelse:O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...