torsdag den 21. april 2011

skærtorsdag og hyggelige gæster


Uha for et skønt solskinsvejr..man skulle næsten forledes til at tro det er sommer :O)
dagen idag er gået med planter..igen igen..og der kommer flere til i morgen..når vi er ved at være igennem skal jeg nok vise billeder af det hele.. Jeg har neået en masse andet (kedeligt og knap så kedelige ting som eks at få lavet pesto til køleskabet og den kommende tids grillhygge aftner..


Idag venter vi gæster..størstedelen af min nærmeste familie kommer til aftensmad..idag=grill mad. I min familie er der ingen decideret tradition for en påskefrokost eller middag..snarre..vi-er-sammen-hele-tiden-spiser-god-mad-og-har-et-kæmpe-hus-eller-have-projekt-igang...altid med den størtste glæde og hygge ud over alle grænser..er der noget vi kan i min familie så må vi sige at det er at hygge..på alle tænkelige måder og altid i fælles flok:O)
Projekterne spænder fra indkørelser, haverunder, nybygning af en slags, sommerhusprojekter eller lign.- Men iår er der ingen! Hver især holder vi fridage(kan ikke huske hvornår der sidst er gået en påske forbi på denne måde..)..og dog..for spise sammen skal vi nu et par aftner og der er jo altid er hyggelig anledning til liiiige at komme forbi et smut i eftermiddagsstunden, morgenstunden..(læs alle stunder - En af de største glæder ved nu at bo så tæt på..)
Min kære farmor kommer og i aften og selvfølgelig og heldigvis:O) Vender min skønne søster også snuden mod det sydfynske for at være med i nogle af dagene= også i aften.
JEG GLÆDER MIG!


Menuen står på :Vandmelon med tun-rygeostcreme toppet med kapers og dild- på grøn bund og brød


Vildt og rødvinsmarineret dyrekølle, (nye)kartoffelsalat med tørret abrikos, ristet pinjekerner, og broccoli. grillet baconindsvøbte aspagers og til det en kold rørt krydderurte dressing


til des´sert og heltsikkert efter en gåtur og til kaffen..skal vi have jordbær med chokolade og kokus og selvfølgelig hjemmegjorte sarah banard kager med guldstøv :O)


Havde menuen stået på pasta og kødsause havde alle været lige så glade men i aften skal det være lidt særligt...jeg elsker at have tid til bare at kræse..


Nå skal ud at se om manden mon får tændt op i grillen...


god skærtorsdagsaften til jer alle..
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...